Author Archives: Valentina Stojanović

Od prvega cveka do vodenja osnovne šole

Kategorija: E-monec

Intervju z gospo ravnateljico, mag. Matejo Urbančič Jelovšek

Naša tokratna sogovornica je ravnateljica OŠ Majde Vrhovnik, mag. Mateja Urbančič Jelovšek. Želimo jo spoznati ne samo kot ravnateljico, ampak tudi kot osebo. Kakšna je bila naša ravnateljica kot učenka? Kaj ji je bilo všeč? Kaj pa jo danes nasmeji? V čem uživa? Z gospo ravnateljico smo se pogovarjale ob soku in piškotih v prijetnem vzdušju njene pisarne.

Na katero osnovno šolo ste hodili?

Hodila sem na Osnovno šolo Brezovica pri Ljubljani.

Ali ste kot otrok radi hodili v šolo?

Ja, rada sem hodila v šolo, predvsem zato, ker sem tam imela veliko prijateljic in prijateljev. Z nekaterimi sem se tako dobro razumela, da smo še zdaj v stiku.

Kateri predmet vam je bil najljubši in zakaj?

Ne boste verjeli, ampak matematika. Verjetno zato, ker sem imela super učiteljico, ki je odlično razlagala. Všeč mi je bilo tudi to, da se mi ni bilo treba nič učiti na pamet, ampak je bilo vse logično. Tam sem dobila same dobre ocene. Za razliko od kakšne zgodovine ali takratnega zemljepisa. Učenje na pamet, sploh datumov delavskih gibanj, mi ni bilo pri srcu.

Katerega učitelja ste si najbolj zapomnili? In po čem?

To je bila učiteljica matematike, gospa Marija Sever, ki me je navdušila za matematiko. Bila mi je navdih in zato sem sama kasneje naredila diplomsko nalogo iz matematike ter napisala ogromno učbenikov, delovnih zvezkov in priročnikov za matematiko.

Kakšna je bila vaša prva šolska torba?

Moja prva šolska torba je bila modre barve s preklopom. Njen pokrov je bil rumen, rdeč in moder. Na njej so bile tudi kockice. Tako torbo sem imela, ker takrat nismo imeli veliko izbire. Mogoče je bil na voljo deset modelov, pa še to ne v isti trgovini.

Kaj vas je v osnovni šoli najbolj motilo?

Ne bi rekla, da me je kaj posebej motilo. Je bil pa drugačen odnos med učitelji in učenci. Na primer: kadar je šel ravnatelj mimo nas, je vse utihnilo. Pravzaprav smo se ravnatelja kar malo bali. In tega nisem marala, zato moram prav posebej pohvaliti naše učence in učenke, ki me lepo pozdravijo na hodnikih.

Ali vas je ravnatelj kdaj kregal?

Ne, nikoli. Sama sem dobila veliko pohval in priznanj. Bila sem tudi dobra športnica, na krosu na primer sem bila prva, druga ali tretja. Rada sem smučala in se udeleževala plesnih tekmovanj. Enkrat sem bila tam tudi prva. Naredila sem tudi planinsko in glasbeno šolo. Tudi v šoli sem bila aktivna, saj sem sodelovala na veliko prireditvah. Igrala sem klarinet.

Ali ste kdaj plonkali?

V osnovni šoli nisem, sem pa potem v srednji šoli imela nekaj zapisano na ravnilu in to spet pri geografiji. Torej mi te številke res niso šle, čeprav zdaj, ko moram kaj upravljati s številkami, je bolj matematično in mi to ne dela težav.

Kdaj ste dobili prvo enko?

Prvo enko sem dobila v srednji šoli in to z enim prav posebnim razlogom. Nismo imeli napovedanih spraševanj in sem bila v enem dnevu vprašana 4 predmete. Zadnjo šolsko uro me je učiteljica fizike poklicala in sem ji odgovorila, da ne znam, saj se mi je zdelo, da sem bila tisti dan že toliko stvari vprašana, da ne zmorem več odgovarjati. In sem dobila negativno oceno.

Kaj je bila največja traparija, ki ste jo ušpičili v osnovni šoli?

Prav spomnim se, da je bil sedmi razred in sem jaz in en fant, s katerim sva si bila všeč, klepetala in nisva vedela za kaj gre, ko me je učiteljica kemije poklicala. Ker nisem ničesar vedela, sem bila vpisana v dnevnik.

Ali nam lahko prosim slikate stran vašega spričevala?

Seveda. Do četrtega razreda sem bila odlična in moram povedati, da smo bili od tridesetih učencev odlični trije, mogoče dva.

Spričevalo gospe ravnateljice iz 4. in 6. razreda osnovne šole. FOTO: Isabela Rušt.

Kakšna je bila glavna razlika med sedmim razredom sedaj in sedmim razredom takrat, ko ste vi hodili v šolo?

Glavna razlika je ravno ta odnos med učenci in učitelji. Takrat si nismo upali ničesar reči. Največ, kar smo naredili, je bilo, da smo klepetali. No, mogoče so kakšni fantje kakemu učitelju kaj spremenili na kolesu. Največja razlika je bila, da ni bilo napovedanih spraševanj ter statusov. Mnogo več otrok je ponavljalo razrede. Jaz sem v vseh letih izgubila 6 sošolcev. Bili so tudi drugačni učni načrti in način učenja. In ocenjevalo se je vedenje. Vedenje je bilo lahko VZORNO, PRIMERNO ali MANJ PRIMERNO. Vzorno vedenje je zopet imelo le nekaj učencev v razredu.

Kakšen je bil vaš prvi razred, ki ste ga učili?

Ko sem začela delati, sem bila prvo leto v podaljšanem bivanju. Takoj naslednje leto sem pa že učila prvi razred. Na začetku je bilo malo težko, kajti nismo imeli interneta in sem zato veliko časa preživela v knjižnicah, iskala, katere učne metode naj uporabim in kaj je za otroka najbolje. Ker takrat o tem ni bilo veliko zapisanega, sem si didaktične igre in učne pripomočke izmislila in ustvarjala sama. Te poučne igre sem imela tudi vedno v razredu, zato da so otroci z njimi utrjevali znanje, ko so rešili vse drugo. Kasneje sem naredila tudi računalniško igro in bila zanjo nagrajena, ter postala učiteljica leta 2006 pri Mladinski knjigi.

Kdaj in kje ste se navdušili za poklic učiteljice?

Za ta poklic sem se navdušila že v prvem razredu. Takrat ni bilo avtobusov, ki bi otroke »pobirali« na poti v in iz šole, zato smo se s prijatelji dobili in skupaj odšli v šolo. Ustavili smo se pred hišami in vedno se nam je nekdo pridružil. Kot danes Pešbus, le da smo hodili sami, brez staršev, že v 1. razredu. Ko smo se vračali, smo se ustavili pri eni sošolki, ki je imela tablo in krede. Vedno sem želela jaz poučevati.

Navedite prosim najbolj prijeten spomin na leta, ko ste poučevali na razredni stopnji?

Od tam imam zelo veliko lepih spominov. To pa zato, ker sem rada poučevala. Imela sem tudi urice za babice in dedke. V zadnjem delu razreda smo postavili stole, oni pa so prišli in gledali, kako se mi učimo, otroci pa so tudi nastopali. Zamislili smo si neko temo npr. pomlad. Pogovarjali smo se o metuljih, o njih pisali zgodbe ter računali in reševali besedilne naloge na treh nivojih znanja.

Zajeten kup učnih pripomočkov, učbenikov, delovnih zvezkov in priročnikov, ki jih je napisala mag. Mateja Urbančič Jelovšek. FOTO: Isabela Rušt.

Kaj pa se vam zdi pri poklicu ravnateljice najtežje?

To so trenutki, ko se moraš na hitro odločati. Kajti na eni strani imaš veliko učencev in učiteljev, na drugi strani pa ogromno staršev. Dostikrat se posvetujem, včasih pa se pač ne morem, ker ni časa. Npr. ob nedavnem preplahu glede streljanja po šolah. Najprej sem se morala odločiti, kako bom obvestila starše. Takrat sem pogledala z večih vidikov na svojo idejo. Torej, najtežje je, ko se moraš sam nekaj na hitro odločiti. Kajti istočasno veš, da nikoli ne bodo vsi zadovoljni, saj imamo 520 učencev, 1040 staršev in 65 zaposlenih.

Gospa ravnateljica, hvala za vaš čas, ki ste ga nama namenili za pogovor. Veseli naju, ker ste nama dovolili pokukati v nekatere vaše spomine in prepričani sva, da bodo bralci spletnega časopisa E-monec z velikim zanimanjem prebrali vaše odgovore. Želiva vam še veliko uspehov pri vodenju naše šole.

Selfi z gospo ravnateljico. FOTO: Isabela Rušt.

Z ravnateljico Osnovne šole Majde Vrhovnik, mag. Matejo Urbančič Jelovšek, sva se pogovarjali Isabela Rušt, 7. b in Talia Kosem, 7. a.



Antonio Iacono: Vtisi italijanskega prostovoljca o naši šoli

Kategorija: E-monec

Hello everyone! My name is Antonio Iacono and I come from Sicily.


I graduated a few months ago from the Faculty of Primary Education Sciences to become a primary school teacher.
In recent years I have carried out various activities: working as an au pair in Austria and Spain, participating in five Erasmus+ projects around Europe and beyond, and for this year I decided to try an experience abroad as a volunteer with the European Solidarity Corps working as a teacher in a primary school: I had several options, but I opted for the Majde Vrhovnik primary school because this project suited my idea of being a teacher. Here I have the opportunity to spend a lot of time in all the classes getting to know all the students in the school and all the teachers!


Since I started my volunteering in December I have had the opportunity to notice the differences between our school here in Slovenia and the ones I was used to in Sicily.


The first is certainly the incredible modernity of this school: everything is so new, colorful and such large classrooms!
In particular, here you have a classroom for each subject: art, technique, geography, music, computers, Lego, science, cooking, biology and others, where students create many works of art and have the possibility to use learning tools on their own.


Students have the opportunity to attend optional lessons in the afternoon, where they can find really interesting courses: they can study German, French, Latin, Lego, even more art and sports… and this opportunity is fantastic! We have no optional subjects in our system, so all students between the ages of 11 and 15 have to go home after school.
Same thing with children aged 5 to 10: in my experience in Sicily the kids have to go home, there is no possibility of leaving them at school after normal lessons, even if the parents work, at least where I was.


And what about the services? It’s the first time in my life that I’ve seen a working elevator in school. Ours are just ornaments, they never work. Same thing for radiators, they really work! I still remember all the winters with the jacket at school…


The idea of putting a sink in each classroom is also excellent, so children will have the opportunity to wash their hands before each meal.


It’s also nice to give them multiple meals each day and not just one for lunch – in Sicily they usually need to bring food from home for the first break, before getting really expensive and poor quality food for lunch.


There is also a library here, the children go there to enjoy a quiet place to read in silence… so many different things!
Every week is different here too, there is always a day in which the lessons have something of particular: going hiking, in the Tivoli park or around the city, going skiing, ice skating, swimming in the Tivoli pool, at the theatre, studying in presence the city’s monuments and many other useful activities for learning that we don’t actually have in our schools.
In addition to the colorful lockers we also find a foosball table where students can spend time playing during breaks, a courtyard, a playground and a large gym, where the teachers train the children very seriously (I wouldn’t want to be a student during sport hours here).


Another positive aspect that I noticed here is precisely this: all the teachers are very professional; I see the results of their work in some subjects such as languages, where children learn a lot from an early age! This is why most students speak English much better than me: in Italy you don’t learn English at school, but when you start travelling, like I did three years ago.


But based on what I have noticed in my experience here and in Italy I can say that in reality the difference for a child’s future is not made by the teachers at school, but the most important work comes from their parents!! Parents with a good mentality and after hard work can be satisfied with their children’s future! Conversely, when parents do not take on their responsibilities and try to entrust them to teachers, they are unable to do both jobs, so the child’s future will not be at its full potential!I hope that more and more parents understand this concept to help each other for the good of the children, actively collaborating when necessary!!

Antonio Iacono, May 2024


Podnebne spremembe

Kategorija: E-monec

Podnebne spremembe zelo slabo vplivajo na naš planet. Ker ni planeta B, zdaj razmišljamo o tem, da bi se selili na Mars. Zaradi podnebnih sprememb izumirajo različne vrste rastlin in živali.

Tasmanski tiger. https://primorske.svet24.si/2010/07/05/skorajda-izumrla-lepotica pridobljeno: 4.4 2024

Navadni kaček. Vir: https://www.alternator.science/sl/daljse/izumrtje-ali-izumiranje-je-tasmanski-tiger-za-vedno-izgubljen/ pridobljeno 4. 4. 2024

Ljudje svoje odpadke mečemo v morje, gozdove in nasploh tja, kamor ne sodijo. Med odpadki je največ plastike, ki se razgrajuje več kot 2 milijona let.

Morje smeti. Vir: https://www.delo.si/novice/okolje/zemlja-polna-plasticnih-odpadkov/ pridobljeno 4. 4. 2024

Zaradi onesnaževanja s plastiko še najbolj trpijo živali, predvsem morske. Želve plastične vrečke zamenjajo za meduze, ki so pogosto na njihovem jedilniku, jih pojejo ter se zadušijo. Tjulnji se zapletejo v ribiške mreže. Po podatkih naj bi v prihodnosti v morju plavalo več plastike kot rib.

Tjulenj, zapleten v ribiško mrežo. Vir: https://klip.si/video/mali-tjulenj-se-je-zapletel-v-mrezo-poglej-kako-se-je-zahvalil-resevalcem pridobljeno: 4. 4. 2024

Otok smeti je otok sestavljen iz smeti in (nič nepričakovanega) večinoma iz plastike. Velik naj bi bil kot 3 Francije. Največ odpadkov proizvede Kitajska, saj na večini odpadkov piše »Made in China« kar pomeni narejeno na Kitajskem.                                                                                                           

Vir: https://m.facebook.com/zeleniplanet/photos/a.2485218781736582/2440011792923948/?type=3, pridobljeno 4. 4. 2024

Če ne bomo nehali smeti metati v naravo, bomo morda za vesoljce znani kot »Planet smeti« in ne kot »Modri planet«. To bi lahko pomenil konec tudi za našo vrsto, torej za ljudi na Zemlji. Če pa bomo prenehali in to spremenili, lahko skupaj ustvarimo boljšo prihodnost za naše potomce in boljši jutri.

                                                                                      Eva K. in Taja B., 5. a


UMETNA INTELIGENCA IN VARNOST NA SPLETU

Kategorija: E-monec

Umetna inteligenca (UI) je dandanes del našega vsakdana. Z UI si pomagamo, iščemo podatke za govorni nastop, komuniciramo s teto, ki živi na Antarktiki …

Toda POZOR! UI nas lahko tudi zavede. UI mnogi izkoriščajo in z njo celo spremenijo slike tako, da izgledajo ljudje na slikah neprepoznavni ali razgaljeni. Nekateri gredo celo tako daleč, da izgleda, da ljudje, ki so na videih, počnejo stvari, ki jih v resničnem življenju ne bi nikoli ali govorijo kletvice. Če mi ne verjameš, poglej video na Youtubu – napiši Nachricht von Ella.

Nekateri ljudje UI zlorabljajo. Če na družbenih omrežjih (npr. Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, X/Twitter …) opaziš svojo sliko, ki je objavljena brez tvojega dovoljenja ali še huje, te prikazuje na žaljiv način, to TAKOJ povej staršem!

Predlagam pa ti, da se včasih “pogooglaš”, torej da v Google napišeš svoje ime in priimek. Če najdeš svojo sliko, ki je nisi ti objavil, lahko sklepaš, da jo je nekdo drug.

V takem primeru to povej staršem, oni pa naj to povedo policiji (113) ali pa sporoči na TOM telefon in jim zaupaj, da si v stiski zaradi žaljive fotografije. PA NAJ TE ZARADI TEGA NE BO SRAM!

Eva K., 5. a


Japonske navade

Kategorija: E-monec

Japonska se mi je vedno zdela zanimiva in lepa dežela. Ne poznam nobenega Japonca, nisem še bila na Japonskem, si pa želim nekega dne spoznati njihove navade. Zato sem poskušala najti nekaj najbolj nenavadnih običajev. Večino sem povzela po spletni strani www.vandraj.si, kjer svoja spoznanja zapisujejo slovenski popotniki.

Ko obiščete Japonsko, po stanovanjih nikakor ne smete hoditi v čevljih. Japonci pa vam bodo (vljudni, kakor so) že ponudili svoje posebne lesene natikače.

Japonske navade res niso podobne slovenskim – vsaj glede prehranjevanja ne. Tam je nevljudno, če ješ med potjo. Naj vas ne zmede to, da je tam veliko avtomatov s hrano. Če kupite kaj na teh avtomatih, se ob njih ustavite in v miru pojejte kupljeno hrano.

Pravilo, ki marsikoga preseneti pa je, da si sojine omake na polivajo po jedi. Sojina omaka je namenjena namakanju in ne prelivanju, zato si jo nalijte v posebno posodico ob krožniku, ki je namenjena namakanju.

Japonci imajo nekaj prav posebnih pravil glede uporabe palčk. Palčk nikoli ne smete zapičiti v hrano. Vedno jih morate odložiti na posebno stojalo ob krožniku. Vsekakor ne smete pozabiti, da je Japonska precej drugačna od Kitajske.   

Zgornja slika prikazuje, kako pravilno jemo suši.

Vir:         https://www.vandraj.si/japonska-11-pravil-bontona-ki-jih-morate-poznati-preden-jo-obiscete/, pridobljeno 14. 3. 2024

Ko na Japonskem rečemo »kopanje«, mislimo kopanje v posebnih kadeh, ki so velike in lesene. A preden se okopate v teh posebnih kadeh, se morate obvezno oprhati.

Japonci so zelo ugleden narod, zato vedno in povsod počakajte v vrsti – nikakor se ne prerivajte.

Na Japonskem imajo prav posebno navado, da ne puščajo napitnine. To je do natakarja strašno nevljudno. Če boste napitnino pustili na mizi, bo natakar mislil, da ste drobiž pozabili!

To je le nekaj pravil bontona, ki jih morate poznati, če boste obiskali Japonsko. Želimo vam prijeten ogled države! In poročajte, kako je bilo 😊

Zapisala Zora K., 5. a


Majnice iz 7. a

Kategorija: E-monec

Učenci 7. razredov so ustvarjali pesmi na temo pesniške zbirke Ferija Lainščka Majnice.

Naj živi spoštovanje, prijateljstvo in ljubezen!

Križpotje

Na križpotju stojiš, srce ti bije.

Poti se križajo, izbiraš svoje smeri.

Levo ali desno, naprej ali nazaj,

odločitev je tvoja, kaj storila boš sedaj.

                                                                                                      Nana, 7. a

Pesem o zvezdi

Zvezde so v začetku noči

razsvetlile naše temno nebo

in jaz jih opazujem skozi okno

ter sprašujem se, kaj so.

So preminule duše, ki so včasih

še veselo na Zemlji živele?

Ali pa se bodo pravkar kar same odpele z neba,

saj jih mogoče sploh nihče še ne pozna?

Lahko da so to otroci,

ki bodo še na svet prišli

in v življenju izbrali različne poti.

Karkoli zvezde že so,

so bleščeče in edinstvene,

kakor vsak človek na Zemlji.

Zato vedno vedi, da si kot zvezda

in lahko svetiš tudi v temi.

                                              Brina, 7. a

Prijateljstvo

Prijatelj te nikdar ne zapusti

in on le upa, da tega ne boš naredil ti.

Kajti če dva neločljiva sta,

žarek upanja zažari,

in iz tega se prijateljstvo rodi.

Prijateljstvo ti krila daje,

tudi če se temelj prijateljstva maje.

A ta temelj se nikoli in nikdar ne podre,

kajti pravi prijatelj se ti opraviči

 in nikoli stran ne gre.

Prijatelj ti ob strani stoji,

te varuje, te ščiti in ga zate skrbi.

To vajino prijateljstvo naredi močnejše

in ga skupaj drži, da ne razpade,

kot pajkova mreža, ki s stropa visi.

Eva, 7. a

Naj beseda

Naj beseda je vseveda,

ki le malo drugače izgleda.

Naj beseda je ena sama

tako kot ena prava mama.

Čeprav naj beseda ni stvar,

a je stvar lahko naj beseda,

lahko vsakega posameznika

lepo ali grdo pogleda.

Če naj besed ni,

ves svet jih išče,

in se lahko izgubi

kot večerna zarja v temi.

A če najdeš svojo naj besedo,

jo čuvaj kot zaklad.

Saj boš tako vedno vedel,

da te ima nekdo rad.

                                                                                              Maksimilijan, 7. a

Moje pesniško pisemce

Ko v šoli vidim te,

v trebuhu malo stisne me,

v srcu postane mi toplo,

ko pogledaš me mehko.

Po pouku čakam te,

da skupaj odpraviva se

v Tivoli na sladoled,

hamburger ali vroči čaj in med.

                                                            David, 7. a


Urška 21. stoletja

Kategorija: E-monec

Samska Urška je na dejt hotela,
da od koga bi malo ljubezni prejela.
Ker je iz prazgodovine prišla,
za aplikacijo Tinder ni vedela.

Tam ustvarila si je profilko
in spustila se v dirko,
ker bila je strašno lepa,
je skoraj prišlo do pretepa.

Iskala je junaka,
ki presegel bi sosedovga bedaka.
In prikaže se model,
lep, da pri srcu jo je zabolel.

Ko po Čevljarskem mostu je hodila,
message od njega je dobila,
od veselja je skočila

in telefon v Ljubljanico spustila.

Brez telefona bit,
bila je nočna mora.
Hitro je za njim skočila
in pri tem pozabila,
da plavat se nikoli ni naučila.

Pesem na temo Prešernovega Povodnega moža je bila napisana v 8. b.


Natečaj za najbolj prikupnega hišnega ljubljenčka (mucki)

Kategorija: E-monec

Vabimo vas v naslednji krog natečaja za najbolj prikupnega hišnega ljubljenčka!


Do 1. 5. 2024 pošljite fotografijo svojega mucka na elektronski naslov valentina.stojanovic2@guest.arnes.si.

Pod fotografijo pripišite svoje ime in priimek, razred ter ime svojega mucka.


Sodelujte na natečaju in mogoče boste prav vi na koncu šolskega leta osvojili bogato nagrado za fotografijo najbolj prikupnega hišnega ljubljenčka!


Objavljamo finaliste natečaja za najbolj prikupnega kužka

Kategorija: E-monec

Objavljamo tri finaliste našega natečaja za najbolj prikupnega hišnega ljubljenčka (kužka) učencev in učenk
OŠ Majde Vrhovnik.

1.finalist: psička Rina.
Fotografija: Brina J., 5. a

2. finalist: Reksi
Fotografija: Zarja D., 6. b

3. finalist: Nana.
Fotografija: Kristian, 2. b


Koledar

avgust 2024
P T S Č P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Accessibility